Co by měla umět kvalitní realitní kancelář?

Základem bezvadného fungování vztahu mezi klientem a realitní kanceláří nebo makléřem patří kvalitně odváděná práce. Mezi ně se řadí sedm základních služeb.

Toto sedmero služeb, které oddělují obyčejnou „realitku“ od té „luxusní“, není vyčerpávajícím přehledem činností, jen takovým stručným kompasem pro každého, kdo poptává služby realitních kanceláří.

Tržní odhad nemovitosti

Pro ověření hodnoty nemovitosti lze rovněž využít služeb realitní kanceláře. Odhadci jsou profesionální znalci, kteří jsou sdružování v profesní komoře. Činnost odhadce tak nemůže dělat každý.

Právní servis

Prodáváte byt a potřebujete poradit, jak to všechno vyřešit. Namísto obíhávání právníků můžete využít služeb smluvního právního partnera, který s „realitkou“ spolupracuje. Dostanete stejně kvalitní služby jako od jiného advokáta, který se zabývá podobnou oblastí.

Úschovu kupní ceny

U realitní kanceláře, která má dostatečně dlouhou historii a je tak prověřena „trhem“ se nemusíte bát uschovat jistinu kupní ceny. Nechte si úschovu potvrdit. Nejlepší je vyřešit ji bankovním převodem.

Daňové přiznání k dani z převodu nemovitosti

Dobrá realitní kancelář vám pomůže s vyplněním daňového přiznání k dani z převodu nemovitostí. Kromě toho vám dodá patřičné instrukce do kdy je potřeba daň uhradit a jaká bude její výše.

Předávací protokol

V předávacím protokolu byste měli mít uvedeno, kdy došlo k předání nemovitosti, klíčů, opíší se do něho stavy médií, jako je „měry“, tedy vodoměr, elektroměr, plynoměr, odečtou se hodnoty na topení, pokud jsou v nemovitosti. Solidní realitní kancelář používá předávací protokol, ve kterém jsou všechny náležitosti uvedeny.

Ověření podpisů

Ověření podpisů můžete provést třeba na České poště v rámci služby CzechPoint nebo u notáře. Realitní kancelář má na rozdíl od výše uvedených možností drobnou výhodu v tom, že dokáže zajistit potřebné tiskopisy, které vám dodá k prostudování, jenž můžete následně poté podepsat. Nemusíte si domlouvat žádnou další schůzku s notářem nebo chodit na poštu.

Vklad do KN

Poslední službou je vklad do katastru nemovitostí. V praxi jde sice jen o úhradu správního poplatku, vyplnění příslušného formuláře a jeho odevzdání na katastrální úřad. Ne každý se dokáže prokousat touto administrativou.

Vše se dá najít i na internetu, ale stále lepší je, když vám poradí odborník v rámci komplexní péče, než se objednávat k různým expertům.